• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • HOME
  • REVIEWS
  • GUIDES
  • COURSES 2026
  • BINOMANIA INSIDE
  • SUGGESTED SHOPS
  • FORUM
  • CONTACTS
BINOMANIA

BINOMANIA

Reviews and field tests of optical instruments

  • WHO AM I?
  • CONSULTANCY
  • WHY BINOMANIA?
  • DISCLAIMER
  • PRIVACY AND COOKIES

Official Press Release from Swarovski Optik Italia: New Swarovski SLC Lenses

August 14, 2013 by Piergiovanni Salimbeni

Perfezione sposata a tradizione:
nuova generazione di binocoli SLC
( foto e testi di Swarovski Optik)

( Swarovski_SLC_HD_005

Sia che stiate ammirando uno straordinario panorama naturale o stiate osservando una manifestazione della bellezza primitiva della natura, i binocoli SLC 42, robusti e di comprovata qualità, sono perfetti per vivere queste intense esperienze a contatto con la natura. I nuovi modelli SLC 56 aggiunti alla gamma originale sono particolarmente adatti per la visione notturna, ad esempio per osservare gufi o civette o per fare osservazioni su lunghe distanze. Entrambe queste linee fanno parte di una nuova generazione di binocoli SWAROVSKI OPTIK SLC e saranno disponibili presso i negozi specializzati a partire da ottobre 2013.

“Il principio ispiratore del nostro fondatore Wilhelm Swarovski, Migliorare costantemente ciò che è già buono, rimane tutt’oggi la nostra filosofia” dichiara Carina Schiestl-Swarovski, Presidente del Comitato esecutivo di SWAROVSKI OPTIK. “Dal lancio dei binocoli SLC nel 1989, abbiamo continuato a sviluppare questa famiglia di prodotti SWAROVSKI OPTIK. Questa nuova generazione di binocoli è sinonimo di eccezionale qualità, robustezza e affidabilità, tutte caratteristiche che vengono confermate ogni giorno sul campo osservando natura. Questi binocoli vantano, infatti, un sistema ottico avanzato con rivestimenti ottici allo stato dell’arte e ottica HD di comprovata qualità. Sono inoltre caratterizzati da un nuovo design, al quale abbiamo dedicato grande lavoro per rendere questi binocoli estremamente confortevoli da usare.”

Binocoli SLC: qualità comprovata e continuamente migliorata
Il personale di tutti i reparti di SWAROVSKI OPTIK lavora instancabilmente al continuo miglioramento dei nostri prodotti. Ciò vale anche per i binocoli SLC: strumenti ottici per osservazione da lunga distanza perfetti in ogni loro dettaglio. Siamo così riusciti a produrre binocoli SLC dove tutti i componenti funzionano in perfetta armonia. I binocoli della nuova famiglia SLC sono particolarmente sorprendenti per quanto riguarda le immagini ad alto contrasto. I dettagli più minuti sono visibili anche con poca luce. Si tratta, quindi, di binocoli ideali per osservare e identificare uccelli timorosi e altri animali normalmente difficili da osservare a causa delle loro eccellenti capacità mimetiche.

Nuovi binocoli SLC 42: robusti, compatti, multiuso

Swarovski_SLC_HD_002
Swarovski SLC HD 8×42


I nuovi binocoli SLC 42 sono modelli multiuso, ideali per osservare la natura. Sono più di 20 anni che questi binocoli multiuso dimostrano le loro eccezionali qualità per l’osservazione della natura anche negli ambienti e nelle condizioni più difficili e impegnative. “I binocoli SLC 42 sono una scelta eccellente per molti tipi di osservazione”, sottolinea Carina Schiestl-Swarovski. “Sono sempre lieta di ricevere commenti da clienti di ogni parte del mondo che sono riusciti a fare straordinarie scoperte proprio grazie ai nostri binocoli SLC, spesso nelle condizioni più avverse.” Grazie alle immagini ad alto contrasto, i binocoli SLC 42 sono la scelta ideale per osservare la natura nei minimi dettagli, sia che vogliate osservare un leopardo disteso sull’erba della savana in attesa della sua preda o animali che si radunano alle ultime luci del tramonto. Il loro design compatto è particolarmente pratico per chi viaggia con un bagaglio pieno. Si tratta, infatti, di binocoli facili e confortevoli da trasportare e ideali anche per lunghi viaggi di esplorazione. Sono disponibili due modelli: SLC 8×42 e SLC 10×42. Entrambi i modelli sono robusti binocoli multiuso che offrono un’eccezionale qualità ottica e il massimo comfort di osservazione.

Binocoli SLC 56 – qualità senza compromessi

Swarovski_SLC_HD_003
Swarovski SLC HD 8×56


I binocoli della gamma SLC 56 offrono un sistema ottico totalmente nuovo e rivoluzionario che garantisce eccellenti prestazioni anche nelle condizioni più difficili. I modelli SLC 8×56 e SLC 10×56 sono particolarmente indicati per osservazioni notturne o con luce crepuscolare. Con i binocoli SLC 8×56, potrete vedere in dettaglio gufi, civette, succiacapre e potoo la sera tardi. Chi ama la natura potrà contare sul binocolo SLC 15×56 per osservare animali o uccelli da lontano, ad esempio mentre si attraversa una grande distesa pianeggiante o un deserto. Questo binocolo è ideale per osservare uccelli rapaci in una prateria o uno stormo di uccelli acquatici nei minimi dettagli. Potrete scoprire dettagli che altrimenti non avreste mai potuto vedere. Grazie alle ampie rientranze del corpo che ne migliorano la presa e l’ergonomia, i binocoli SLC 56 sono ideali per lunghe osservazioni della natura e si distinguono per la loro straordinaria stabilità durante osservazioni notturne o su lunghe distanze.

Fiducia nella perfezione
Gli appassionati di birdwatching e gli amanti della natura si affidano ai binocoli SLC fin dal loro lancio nel 1989, proprio per la loro eccellente qualità ottica. Questi binocoli, costruiti da SWAROVSKI OPTIK presso lo stabilimento di Absam, in Tirolo, sono assolutamente prodigiosi grazie alla loro qualità ottica e all’estrema robustezza ed elevata durata dei materiali e dei componenti meccanici utilizzati. Gli eccezionali binocoli SLC si sono guadagnati la fiducia di clienti da ogni parte del mondo e la nuova generazione di questi binocoli è destinata a riscuotere altrettanto successo.

Disclaimer: Trattandosi di un comunicato aziendale Binomania si riserva di dare la sua opinione  unicamente  dopo un test approfondito sul campo.

[print_gllr id=4137]

Piergiovanni Salimbeni
Piergiovanni Salimbeni

Piergiovanni Salimbeni - Journalist and independent tester, founder of Binomania.co.uk, with over 25 years of experience in evaluating optical and digital instruments. It offers practical reviews and personalised advice for informed purchasing choices.

Binomania Inside

Before a final review is published, each instrument is analyzed through repeated tests, direct comparisons, and field tests.

In Binomania Inside I share these preliminary stages: test notes, initial impressions, technical comparisons, previews and rumors, useful for understanding advantages, limitations and real suitability of an instrument before a purchase choice.

Find out what you'll find at Binomania Inside →

Related Posts:

  • Adapter_Swarovski_Iphone_5_8.jpg
    Press Release: New PA-i5 Adapter for iPhone…
  • IF
    Swarovski Official Release. CL Pocket Edition…
  • Swarovski_PA_i8_3
    Comunicato Aziendale: adattatore per digiscoping…
  • reportage-with-abraham-justus-1400
    Behind the Scenes: Sky Rover Banner Cloud 6x32 APO,…
  • Swarovski_Companion_5
    New Swarovski Optik CL Companion: official announcement.
  • cover-unboxing-nl-pure-14×52-i-part
    Swarovski Optik NL PURE 14x52 Binoculars - Part I:…
  • swarovski_optik_digital_guide_3
    Swarovski Optik Official Release: DG - Digital Guide!
  • IMG_4559
    Artesky è diventato ShopinShop Swarovski Optik…

Filed Under: Binoculars Tagged With: press releases, Swarovski Multiplier

Primary Sidebar

NEAR

LOGIN USERS BINOMANIA INSIDE

Log in to the site.

BINOMANIA INSIDE

The private area where I share previews, test notes, field impressions, comparisons, and technical evaluations that precede and complement the public reviews.

Access Binomania Inside

ENGLISH VERSION

Read Binomania in English.

The English version of the site is currently in progress.
New content is added regularly.

Go to the English version

RSS NEWS FROM THE FORUM

  • Binoculars • Re: Choosing between SkyRover Banner Cloud APO binoculars
  • Binoculars • Re: Choosing between SkyRover Banner Cloud APO binoculars
  • Osservazione e fotografia astronomica • Cerco qualche nuovo astrofilo per andare a fotografare la via lattea con 2000D e P950.

COMMUNITY BINOMANIA

  • The Binomania forum
  • YouTube channel
  • Newsletter
  • Facebook Group – Binoculars
  • Facebook Group – Telescopes
  • Facebook Group – Thermal Imaging and Camera Traps
  • Facebook Group – Spotting Scopes and Riflescopes

ESSENTIAL GUIDES

  • THE BINOMANIA GUIDES
  • Glossary of binoculars and telescopes
  • How to collimate binoculars
  • How to choose astronomical binoculars
  • How to choose an astronomical telescope
  • "Powerful" binoculars? Let's clarify.
  • “Professional” binoculars?
  • What is birdwatching?

RECENT ARTICLES

  • Binoculars or spotting scopes? When is one really better than the other?
  • A "smart" pair of binoculars is coming: first leaks reserved for Inside subscribers
  • Traditional or smart telescope? Real differences, pros and cons explained without marketing.
  • Behind the scenes of testing: confidentiality, previews, and upcoming news
  • The Binomania forum is back: updates, improvements, and new features.

OTHER EDITORIAL PROJECTS

  • Termicienotturni.it
    Thermal vision and night observation
  • RivistaLuna.com
    Astronomy, Moon and Sky Observation
  • LandscapePhotography.it
    Landscape photography and photographic technique

CATEGORIES

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

Footer

GUIDES AND RESOURCES

  • THE BINOMANIA GUIDES
  • Glossary of binoculars and telescopes
  • How to collimate binoculars
  • How to choose astronomical binoculars
  • How to choose an astronomical telescope
  • "Powerful" binoculars? Let's clarify.
  • “Professional” binoculars?
  • What is birdwatching?

For manufacturers

Work with Binomania
Independent optics reviews and field testing since 2006. Long-form articles, video reviews and long-term visibility for manufacturers and distributors.

COMMUNITY

  • The Binomania forum
  • Newsletter
  • YouTube channel
  • Follow me on Instagram
  • Facebook Group – Binoculars
  • Facebook Group - Telescopes
  • Facebook Group - Spotting Scopes and Telescopes
  • Facebook Group - Thermal Imaging Cameras - Camera Traps

Binomania Forum on binoculars and optical instruments

The Binomania forum It is a space for discussion between enthusiasts of binoculars, telescopes, optical instruments and nature observation, with technical discussions and real-world experiences.

OTHER EDITORIAL PROJECTS

  • Termicienotturni.it
    Thermal vision and night observation
  • RivistaLuna.com
    Astronomy, Moon and Sky Observation
  • LandscapePhotography.it
    Landscape photography and photographic technique

This site is owned by Dr. Piergiovanni Salimbeni, registered with the Professional Order of Journalists of Lombardy (independent journalist with VAT number 03822680124).

As provided for by Law no. 47 of 7 February 1948, given the non-periodic nature of the updates, Binomania It is not to be considered a periodical magazine.

For information on the processing of personal data, please see the Privacy and Cookies section.

Binomania is an independent publishing project established in 2006. The products tested are not for sale, and reviews are written independently. Editorial collaborations and professional services are governed by clear agreements that respect journalistic independence and transparency towards readers. Field tests and filming are conducted in compliance with applicable regulations and required authorizations.

This site uses cookies to provide services. By using this site you consent to the use of cookies.OK
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorised as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyse and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
English (UK)
Italiano